Camera de Comert si Industrie a Republicii Moldova (CCI) in comun cu Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI) a lansat pe data de 7 noiembrie curent, Concursul „Marca comerciala a anului-2014”. Agentii economici care detin marci comerciale inregistrate si vor sa participe la concurs pot depune, incepand cu ziua de 7 noiembrie, o cerere de inregistrare.
In scopul stimularii participarii la Concurs a mai multor intreprinderi mici si mijlocii care detin marci comerciale proprii, organizatorii ofera o reducere de pana la 50% din taxa de participare la concurs si reduceri de 20% pentru o lista de servicii prestate de Camera de Comert si Industrie, cum ar fi promovarea ofertelor comerciale, participarea la expozitii si misiuni economice, eliberarea certificatelor de origine etc. De asemenea, in acest an, la nominalizarea „Debutul anului” se pot inscrie nu doar intreprinderile care au marci comerciale consacrate, ci si cele care abia isi dezvolta un brand propriu si au depus cererea la AGEPI, insa inca nu au marca comerciala inregistrata.
Presedintele CCI, Valeriu Lazar, a declarat in cadrul conferintei de presa, organizata cu ocazia lansarii Concursului, ca Concursul „Marca comerciala a anului”, se inscrie intr-un sir de evenimente cu genericul „Fabricat in Moldova”, care include expozitia propriu-zisa, concursul „Marca comerciala a anului” si Premiul in domeniul calitatii. Evenimentele respective au fost integrate intr-un concept unic, avand sloganul „Competitivitate – performanta si calitate”. Respectiv, toate evenimentele vor avea un singur comitet de organizare, in care au fost inclusi atat reprezentanti ai institutiilor publice relevante, cat si parteneri din sectorul privat si asociativ.
Potrivit Liliei Bolocan, director general al Agentiei de Stat pentru Proprietate Intelectuala (AGEPI), anual sunt depuse pentru inregistrate peste 1500 de marci noi de catre intreprinderile din tara noastra, insa la concurs se inscriau aceleasi companii cu un portofoliu impresionat de marci inregistrate si o reputatie dobandita in timp. Totodata, intreprinderile care se vor inscrie in competitie, vor beneficia de publicitate in publicatiile AGEPI, cursuri si consultanta gratuite la inregistrarea marcilor, servicii gratuite de pre-diagnoza a proprietatii intelectuale oferite de catre specialistii AGEPI si altele.
O alta noutate a editiei curente este reducerea numarului de categorii ale concursului de la 17 la 11. A mai fost introdusa o nominalizare noua – „Marca consacrata”, la care sunt invitate sa participe companiile ce detin mai mult de 5 distinctii ale concursurilor anterioare.
Cea mai importanta distinctie a concursului este „Mercuriul de aur”.
Concursul a fost initiat in 2003 si este unicul concurs din Republica Moldova ce are imputernicire legala de a oferi invingatorilor dreptul de a utiliza simbolurile „Marca comerciala a anului” in scopuri publicitare, pe marfuri si etichete.
Concursul culmineaza cu Ceremonia oficiala de premiere a invingatorilor, care va avea loc la finele lunii ianuarie 2015.
Cererea de participare si dosarul completat se depun la Directia Targuri si Expozitii a CCI a RM (MD-2004, Chisinau, bul. Stefan cel Mare, 151).
Termenul limita este 24 decembrie 2014.
Informatiile necesare pentru participarea la concurs le gasiti atasate:
- Adeziune contract;
- Conditii de participare;
- Regulamentul concursului ”Marca comerciala a anului 2014”;
- Comitetul de organizare;
- Indicatorii:
Mai multe detalii pot fi gasite pe: www.marca.chamber.md.
Sursa: Comunicatul de presa al CCI
Ataşament | Mărime |
---|---|
Indicatorii_Marca_Locala.pdf | 105.97 KB |
Adeziune_contract_ro_2014.pdf | 132.41 KB |
Indicatori_Debutul_anului.pdf | 105.32 KB |
Indicatorii_Aprecierea_consumatorului.pdf | 106.65 KB |
Indicatorii_Export.pdf | 109.34 KB |
Indicatorii_Favoritul_anului.pdf | 111.87 KB |
Indicatorii_Inter.pdf | 104.59 KB |
Indicatorii_Marca_consacrata.pdf | 111.91 KB |
Indicatorii_Responsabil_sociala.pdf | 113.18 KB |
REGULAMENTUL_APROBAT.pdf | 207.83 KB |
conditii_participare_ro_2014.pdf | 107.71 KB |
Comitetul_de_organizare.pdf | 107.12 KB |