Aproximativ 240 de agenți economici au fost informați și instruiți în domeniul protecției proprietății intelectuale, în special a mărcilor de produse și servicii, în cadrul campaniei desfășurată de Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) și filialele CCI din teritoriu.
Astfel, în perioada 9-28 martie, specialiștii AGEPI s-au întâlnit cu agenții economici din Edineț, Orhei, Râbniția, Bălți, Soroca, Ungheni, Hâncești, Chișinău, Cahul și UTA Găgăuzia, în cadrul seminarului cu genericul „Rolul mărcilor pentru promovarea imaginii companiei şi a vânzărilor”.
Specialiștii AGEPI au familiarizat agenții economici cu condițiile de înregistrare a mărcilor și a altor obiecte de proprietate intelectuală pe cale națională și internațională, precum și despre rolul mărcilor în promovarea și dezvoltarea afacerilor. Un accent aparte s-a pus pe riscurile cu care se pot confrunta întreprinderile în cazul ne înregistrării mărcilor, desenelor şi modelelor industriale și a altor obiecte de proprietate intelectuală și căile de asigurare a respectării drepturilor asupra acestor obiecte.
De asemenea, în cadrul evenimentelor desfășurate au fost promovate condițiile de participare la concursul “Marca comercială a anului 2016”, dar și avantajele de care pot beneficia participanții și laureații concursului. Agenții economici au fost încurajați să participe la concurs pentru a-și spori vizibilitatea mărcilor protejate în care au investit, fapt ce va contribui la sporirea atractivității produselor și/sau serviciilor care sunt comercializate sub aceste mărci atât pe piața autohtonă, dar și pe cea externă.
Seminare de instruire în domeniul protecției proprietății industriale au fost organizate de AGEPI, în parteneriat cu CCI, și pe parcursul anului trecut.
Amintim că, în februarie 2012, AGEPI și CCI au semnat un acord de colaborare în domeniul promovării și protecției juridice a obiectelor de proprietate industrială.