Concursul ”Marca comerciala a anului” la a IX-a editie

02/09/2012

Pe 2 februarie 2012, in cadrul unei ceremonii oficiale, au fost premiati invingatorii Concursului ”Marca comerciala a anului 2011”. 41 de marci comerciale din diferite sectoare ale economiei nationale au obtinut Premiul Mare ”Mercuriul de Aur”. Pentru titlul „Marca comerciala a anului 2011” au concurat circa 90 de proiecte.

Premiile au fost inmanate de Presedintele interimar al Republicii Moldova Marian Lupu, presedintele Camerei de Comert si Industrie Gheorghe Cucu, directorul general al Agentiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuala Lilia Bolocan.

Presedintele CCI, Gheorghe Cucu, a adresat cuvinte de felicitare tuturor invingatorilor si participantilor. ”Cu doua zile in urma a fost inaugurata expozitia nationala ”Fabricat in Moldova”, care, similar unui barometru, reflecta situatia mediului de afaceri din Republica Moldova. Asistam la gala marcilor comerciale si cred ca rodul muncii intreprinzatorilor merita sa fie apreciat macar o data in an, inclusiv prin organizarea acestui concurs”.

Presedintele interimar al Republicii Moldova, Marian Lupu, a felicitat intreprinderile laureate. ”Apreciez initiativa CCI care, a IX-a editie, vine sa stimuleze noi niveluri si standarde in mediul de afaceri al Republicii Moldova. Reprezentati elita mediului de afaceri si, implicit, elita tarii. Sunteti cei pe care, in cea mai mare parte, se tine economia tarii. Atunci cand vorbim de o marca comerciala, nu vorbim doar de un brand, cu toate ca si acesta cere creativitate, munca, insistenta. Ma refer, intai de toate, la continutul marcii, care de fapt, reprezinta produsele si serviciile pe care le oferiti pe piata moldoveneasca, precum si in cadrul operatiunilor de export. Si aceasta calitate reprezinta nu doar profesionalismul si ambitia Dumneavoastra, ci si cartea de vizita a Republicii Moldova. Ea vorbeste despre nivelul de competitivitate al economiei noastre. Doresc acestui proiect, care se va desfasura inca multi ani inainte, noi realizari, cat mai multe produse si servicii locale, facute aici. Pe an ce trece marca autohtona sa vina cu o noua valoarea adaugata si cu un nou continut. Oferirea unu produs/serviciu de inalta calitate este si ca o expresie a responsabilitatii Dumneavoastra sociale. In aceasta seara va apreciaza clientul, cetateanul, consumatorul”, a spus Presedintele interimar al tarii.

Concursul ”Marca comerciala a anului” a fost initiat in 2003 de Camera de Comert si Industrie fiind organizat in comun cu Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala, cu scopul de a contribui la unificarea eforturilor producatorilor nationali in activitatea de antreprenoriat si de a aprecia cele mai reusite proiecte in domeniul crearii si promovarii marcilor comerciale autohtone pe piata interna si externa.

Conform Regulamentului, la „Marca comerciala a anului 2011” au participat intreprinderi si organizatii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice inregistrate in Republica Moldova, care produc bunuri materiale si/sau presteaza servicii pe teritoriul tarii.

Concursul „Marca comerciala a anului 2011” a demarat prin efectuarea unui sondaj in randul consumatorilor, in vara anului 2011, pentru a studia opinia publica referitor la cele mai cunoscute marci de produse si servicii, conform nominalizarilor concursului. Al doilea studiu al opiniei publice a avut loc in ianuarie 2012, sondajul vizand marcile comerciale participante la concurs. Iar in perioada 19 – 25 ianuarie 2012, in urma analizei materialelor prezentate de participanti si in baza rezultatelor studiului opiniei consumatorilor, membrii comitetului organizatoric au stabilit invingatorii.

„Marca comerciala a anului” se bucura de interes din partea agentilor economici, dovada fiind numarul in crestere al participantilor, comparativ cu editiile precedente. In perioada anilor 2003 - 2010 la concurs au fost prezentate circa 800 proiecte din 15 raioane ale tarii si din municipiile Chisinau si Balti. Desfasurarea Concursului „Marca Comerciala a anului” vine sa reconfirme ca economia moldoveneasca este parte integranta a economiei mondiale, pe piata tarii noastre fiind prezente atat marci comerciale nationale, cat si internationale.

Totalurile concursului ”Marca comerciala a anului 2011” au fost facute in cadrul unui alt eveniment relevant - Expozitia nationala ”Fabricat in Moldova 2012”, la care au participat circa 300 de agenti economici din diferite ramuri ale economiei nationale. Potrivit datelor statistice prezentate de AGEPI, la momentul actual sunt peste 11 mii de marci comerciale internationale inregistrate in Republica Moldova si circa 10 mii de marci comerciale autohtone.

Sursa www.chamber.md