De Ziua Mondiala a Proprietatii Intelectuale a fost prezentat noul logo al OMPI

04/29/2010

In scopul modernizarii imaginii sale corporative, Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale (OMPI) a creat un nou logo, care a fost prezentat la 26 aprilie 2010, cand s-au marcat 10 ani de la instituirea Zilei Mondiale a Proprietatii Intelectuale si 40 de ani de la intrarea in vigoare a Conventiei de constituire a OMPI (26 aprilie 1970).

Noul logo este simbolul revitalizarii si repozitionarii strategice majore a OMPI in conformitate cu evolutia rapida a proprietatii intelectuale in secolul XXI. OMPI cucereste domenii noi, tinand pasul cu schimbarile tehnologice, culturale si sociale ale lumii contemporane. Este o organizatie progresiva si orientata spre viitor, noul logo reflectand aceasta stare de lucruri. Designul modern, memorabil si distinctiv ilustreaza dinamismul si spiritul inovativ al Organizatiei.

Imaginea reprezinta grafic sediul OMPI, structura emblematica bine cunoscuta statelor membre ale Organizatiei Mondiale a Proprietatii Intelectuale. Culoarea albastra semnifica legatura indisolubila cu Organizatia Natiunilor Unite. Cele sapte linii curbe simbolizeaza elementele PI, enuntate in Conventia de constituire a OMPI:

  • opere literare, artistice si stiintifice;
  • interpretari ale artistilor interpreti si executii ale artistilor executanti, fonograme si

emisiuni ale radiodifuziunii;

  • inventii in toate domeniile activitatii umane;
  • descoperiri stiintifice;
  • desene si modele industriale;
  • marci de fabrica, de comert si de servicii, nume comerciale si denumiri comerciale;
  • protectia impotriva concurentei neloiale si orice alte drepturi aferente activitatii intelectuale in domeniile industrial, stiintific, literar si artistic.

Spatiile dintre liniile albastre semnifica transparenta si deschiderea. Liniile curbe indica caracterul unificator si global al OMPI - un forum deschis discutiilor intre toate partile interesate acceptandu-se diferite puncte de vedere. Orientarea ascendenta a curbelor exprima dinamismul ideilor, miscarii si progresului legat de utilizarea inovatiilor si creativitatii ca mijloc de imbunatatire a lumii. Logo-ul este stabilit pe un fundament solid format din acronimul si denumirea organizatiei, ce intruchipeaza istoria si traditia OMPI, rolul pe care il are de mult timp in politica internationala axata pe protectia proprietatii intelectuale. Liniile clare si moderne simbolizeaza valorile OMPI, in special increderea, fiabilitatea si eficienta.

Evolutia logo-ului OMPI

Primul logo al OMPI dateaza din anul 1962, cand o imagine figurativa simbolizand UIPI (Uniunile Internationale de Proprietate Intelectuala), predecesoare ale OMPI, apare in unele din publicatiile ei. Sigla UIPI plasata in centrul acelei imagini, asemanatoare cu logo-ul OMPI, a fost inlocuita in 1963 prin cel al BIRPI (Birourile Internationale Reunite pentru Protectia Proprietatii Intelectuale). Apoi, in 1964, directorul BIRPI a prezentat oficial statelor membre ale Uniunii de la Paris logo-ul, denumirea si abrevierea BIRPI in scopul protejarii ei in conformitate cu articolul 6 ter din Conventia de la Paris pentru Protectia Proprietatii Industriale. In iulie 1970, anul intrarii in vigoare a Conventiei de instituire a Organizatiei Mondiale a Proprietatii Intelectuale, statelor membre ale Uniunii de la Paris le-a fost prezentat logo-ul OMPI, care de atunci apare in documente, publicatii si alte materiale conexe ale Organizatiei.

Detalii: www.wipo.int